miercuri, 11 iulie 2012

Fisa postului de Consilier Juridic


2. Denumirea postului: Consilier Juridic
                                             
3. Pozitia in COR / Cod: 242102

4. Departamentul: Juridic

5. Nivelul postului:

a. Conducere / coordonare: Nu este cazul

b. Executie: Specialist

6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: Sefului Oficiului Juridic
b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Reprezinta firma in situatii de litigii sau la stabilirea unor conditii contractuale speciale

II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Asigurarea desfasurarii activitatii firmei in conformitate cu normele legale si consilierea sub aspect juridic a departamentelor si conducerii acestora.

2. Obiectivele postului
Elaborarea de regulamente, hotarari, ordine si instructiuni referitoare la desfasurarea activitatii in cadrul firmei in conformitate cu legislatia in vigoare.
Avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic ale firmei.
Reprezentarea intereselor si apararea drepturilor legitime ale firmei in fata autoritatilor publice, institutiilor de orice natura, precum si in fata oricarei persoane juridice sau fizice, romana ori straina.
Asigurarea de consultanta si informarea permanenta a conducerii firmei cu privire la modificarile legislative.

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Acorda asistenta, consultanta si reprezentare juridica firmei si angajatilor acesteia.
Rezolva cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului.
Redacteaza proiecte de contracte si negociaza clauzele legale contractuale.
Redacteaza, avizeaza si contrasemneaza acte juridice, verifica identitatea partilor, consimtamantul, continutul si data actelor incheiate ce privesc firma.
Verifica legalitatea actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare.
Se preocupa de permanenta actualizare a bazei informationale legislative a firmei

4. Descrierea responsabilitatilor postului

a. Privind relatiile interpersonale / comunicarea
Raspunde de rezolvarea prompta a reclamatiilor (ce intra in atributiile postului) venite din partea angajatilor si a clientilor.
Raspunde de transmiterea la timp, intr-o forma corecta si completa, a informatiilor conform atributiilor ce-i revin.

b. Fata de echipamentul din dotare
Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotare (softuri, utilizarea internetului etc.).
Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.

c. In raport cu obiectivele postului
Se informeaza permanent cu privire la modificarile legislative.
Gestioneaza documentele de evidenta a contractelor de munca.
In conditiile in care actul juridic supus avizarii pentru legalitate nu este conform legii, raspunde de formularea unui raport de neavizare in care va indica neconcordanta acestuia cu normele legale, in vederea refacerii actului.
Se preocupa in permanenta de cresterea gradului individual de profesionalism.
Respecta obiectivele propuse in acord cu strategia companiei.
Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.

d. In raport cu securitatea si sanatatea muncii
Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de PSI.
Raspunde de informarea permanenta a tuturor angajatilor cu privire la modificarile legislative din domeniu.

e. Privind regulamentele / procedurile de lucru
Raspunde d elaborarea corecta si in conformitate cu legislatia in vigoare a tuturor regulamentelor si reglementarilor interioare.
Raspunde de aplicarea semnaturii si parafei profesionale pe toate avizele pentru legalitate si conformitate.
Raspunde de pastrarea confidentialitatii in legatura cu toate actele, datele si faptele despre care ia cunostinta, apartinand sau fiind in legatura cu firma si cu interesele acesteia.
Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei.

5. Conditiile postului de lucru
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.


b. Conditiile materiale
ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
deplasari Se deplaseaza frecvent in firma si in afara ei.
spatiu Are birou propriu.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, PC sau laptop.

c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse cursuri de perfectionare, sesiuni si seminare de informare in domeniu.

6. Gradul de autonomie
a. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe: Seful Oficiului Juridic, cu responsabilitati si sarcini limitate.
este inlocuit de: Seful Oficiului Juridic.

7. Indicatori de performanta
Scaderea numarului de litigii ale firmei cu ....% intr-un an.

8. Evolutii posibile
Poate evolua pe pozitia de Sef Oficiu Juridic.

III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii
Studii superioare de drept cu licenta.

2. Calificarea necesara
● Studii de perfectionare (in functie de domeniul de activitate al firmei), masterat.
● Operare PC: Word, Excel.

3. Competentele postului (pachet de competente)
● cunostinte foarte bune de legislatie;
● capacitate de concentrare, analiza si sinteza;
● echilibru emotional;
● usurinta in stabilirea relatiilor interpersonale;
● capacitate de a lua decizii si de a-si asuma responsabilitatea;
● capacitate de a se informa si invata in permanenta;
● perseverenta, urmarirea si finalizarea scopului.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Dark Night Template by Totul despre Blogger